Pazar, Ocak 30, 2011

mahalle abisi

mahallenin piçiydi! piçin sokaktaki anlamı fırlamadır, sakın babası belli olmayan diye anlamayın. topu yoktu, buna rağmen oyuncu seçimlerini o yapar, kimi zaman topun sahibi olan çocuğu bile oynatmazdı. bu derece manyaktı. oldum olası sevmiştim. bizi diğer mahallelerin piçlerine karşı bizi korurdu. parantez açmak lazım, burada kullanılan "piç" kelimesi babası belli olmayan anlamında kullanılmıştır. yanımızda kızları mıncıklardı, anne ve babasına sokak ortasında izinsiz isyan gösterileri yapardı. ağzımız açık şekilde ya bu bağrışmaları veya attığı golleri izlerdik.
birgün yanımıza geldi. herkes cikletten çıkma dövmeleri omuzuna koluna yapıştırırken, o gerçek dövmesiyle top oynamaya geldi. bakakaldık. bakkaldan borca yazdırdığı sigara ağzında bizimle top oynamaya başladı. içten içe kıskanırdık aslında. esmer, uzun ve zayıf vucüduyla gönlümüzde yer etmişti. mahalle abimizdi. playstation icad olduğunda bile onun takımında yer almak sanal mutluluktan bize daha çok mutluluk verirdi. genellikle onun takımının kalecisi olurdum. gol yerdim. bağırırdı. maçı kazanınca sayemde kazanmış gibi yapardı. gazozları içerken bunu yenilerdi. sonradan anladım. gelecek maçta kaledeki yerimi yapıyormuş. oysa ben hep ortasahada oynamak isterdim. bu fırsatım hiç olmamamıştı.
yapacak birşey yoktu mahalle abimizdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder