Cuma, Temmuz 16, 2010

nam-ı diğer guti!




bu yazı tamamen ispanyollar istila etti. önce dünya kupası zaferi, daha sonra guti! beşiktaş tarihinde şu anda yapılmış olan en büyük transfer. real madrid'te küçücük bir çocukken girdiği kapıdan üzerinden 26 yıl geçtikten sonra rotasını ümraniye tesislerine çevirmiş bir oyuncudan bahsediyoruz. şüphesiz hagi, popescu, roberto carlos, quaresma gibi dünya çapıda adından söz ettirmiş adamlardan sonra bu sene guti'yi izleme şansı bulacağız.



ciddi anlamda benim real madrid'i izlememde etkili olan üç-beş isimden biridir kendisi. ronaldo-zidane-seedorf-roberto carlos-serigo ramos-c.ronaldo ve guti! işte bu büyük adamların yanında kendine has teknik futboluyla öne çıkmış bir adamdan bahsediyoruz. madrid'in kaptanı... real madrid'in 5000. golünü atan kulüp tarihine geçmiş bir isim. belki bugüne kadar futbol dediğimiz ezberi bozacak adamlardan bir tanesi daha quaresma'yla beraber inönü'yü inletecek.



"guti başarılı olur mu?" sorusu abestir bence. 20 yaşında bir adamı almıyoruz. guti bir gol, bir asist, bir pas vermese dahi başarılı olmuştur bugün itibariyle. real madrid taraftarlarının bir çoğunun üzüldüğünü hissediyorum. tıpkı feyyaz giderken, tıpkı ilhan mansız giderken, tıpkı nouma giderken, tıpkı sergen giderken ki gibi... hissetiklerimizi şimdi madrid'liler hissediyordur! madrid'lilere bir beş yıl sonra "lan kalsaydı" dedirtecek adamdır, eminim!

guti ne iş yapar diye soranlara şöyle denilebilir; ne yapmaz ki! olumlu,yüzdeli, akılcı paslar bu adamın işi! az-çok gol vuruşları iyi! kademe yapar! zidane'la oynamıştır, beckham'la keza, raul'ü çok sever, damat salgado'nun kankası sayılır... ispanyollar guti'yi sever! renkli bir adamdır! huy desen eh biraz sergen'i andırır!

ahmet çakar'ın unutulmaz bir lafı vardır, "sergen futbolu düşünseydi, bugün zidane yerine onun jübilesini izliyor olabilirdik" der! iddialıdır ama çok boş bir laf değildir! bende ahmet hoca'ya diyorum ki; guti futbolu düşündü neredeyse bi ara raul'le ikisine kulübün tapusunu verdiler, bak adam sonra birden kötü ilan edildi tıpkı sergen gibi... ama yetenek üst düzey. Allah vergisi! adam yalan söylemiyor "Schuster olmasaydı gelmezdim" diyor! gel hoca adam gibi adam bunlar! laf etme kalsınlar, oynasınlar! yani lütfen ahmet hocam, guti puslu bir gecede sıkıntılı gözükmesin gözünüze! hasta ruhlu gözükmesin! aksine renkli bir adam.. futbol eğlencedir, eğlenelim biraz di mi? (ahmet çakar diye kast edilen aslında medyanın tamamıdır!)



yeniköy'de kasap olmaz guti'den ama bu medya bu adama bir kılıf bulacak eminim! küçük futbol ülkelerinde hep böyle olur! hayatımızda hiç görmediğimiz şampiyonlar ligi kupasını 3 kere kucaklamış bir adamdır guti! o gidince 3 unutulmaz maç bırakır arkasında bizde döner döner anlatırız bir birimizde! "hatırlıyon mu lan dakka doksan guti aldıydı topu..."

herhangi bir kupa aldırmasına gerek yok, bu adam necip'le oynar necip bize unutulmazları yaşatır! guti bir futbolcudan daha fazlasıdır. quaresma açıkcası yanında baya sönük kaldı. ama bu portekizli için daha güzel bir haber. flaşlar tamamen üstünde olmaması onu da rahatlatacaktır. beşiktaş'ı guti'li günler bekliyor demek bile güzel.medya bu adamı harcama!

bak beyim köşen olabilir gazetede. çok güzel yemekleri spekülatif haberlerle yiyebilirsin. ama ben yaşar usta harcatmam bu çocuğu sana! yedirtmem hakkını! sen önce onun kadar tanınan yazar ol sonra yaz.. eleştir ama düşün körü körüne olunca işin boku çıkıyor açıkcası..



son söz Jose Maria Gutiérrez Hernández'e nam-ı diğer Guti'ye..

seviyoruz, bekliyoruz seni...

2 yorum:

  1. Adsız10:18 ÖS

    kanka yazı güzel olmuş ama son zamanlarda futbola çok sardın :) haberin ola.. AYRICA GUTİ'Yİ TANIRIM. ADAM DEĞİL !!

    YanıtlaSil
  2. Adsız11:15 ÖS

    futbol asla sadece futbol değildir farkındayım :)

    YanıtlaSil