Çarşamba, Ocak 06, 2010

Postia pappi Jaakobille




sahte dvd satanlardan dvd almanın yararları. önce "jihad" sonra "Postia pappi Jaakobille" adlı filmler dikkatimi çekmişti. dükkan o kadar küçük ki dvdci kapının önünde bekliyor bende filmlere baktım. asıl amaç almadovar filmini bulmaktı. kısmet bu iki filmeymiş. "jihad" enterasan bir belgesel. islam ülkelerinde müslüman gençlerin eşcinsellikle verdiği sınavı anlatıyor. yanlız farkı şurda filmdeki herkes 5 vakit namaz kılıp, oruç tutuyor. dilemma burada başlıyor denilebilir.

dün sıkıcı işten çıktım. eve gidip portakal-greyfurt karşımı taze sıkılmış bir meyve suyu hazırladım. meyve suyu içince zihnim açıldı, dedim bir fin filmi almıştım nerde acaba- derken bulup koydum. fin filmi izlememiştim, daha önce izlanda, danimarka deneyimlerim olmuştu. film çok tatlı bir şekilde kendi içine çekiyor. kısa bir film sadece 70 dk. insan gerçekten bir 20 dk. daha olsaydı keşke diyorsunuz. işte o 20 dk. çekilse bu film türk sinemasında en iyilere girer.

konu çok yalın ve basit. leila adlı bayan hapisten çıkar, peder jakob ile birlikte ona gelen mektupları okurlar...

yorum: not: ilk sahnesinin kesinlikle zeki demirkubuz'un masumiyeti'nden çalınmış...
en azından bana öyle geldi.